Vraag het gewoon!
Download mijn e-book, Klik hier om verder te gaan, Verzeker je plaats in onze training,...
CTA (call to action), oftewel oproep tot actie, is een begrip dat gebruikt wordt in marketing om potentiële kopers na het ontvangen van een reclameboodschap tot een specifieke handeling over te halen, zoals het bestellen van het product, het bellen van een telefoonnummer of het downloaden van een white paper.
Uiteindelijk wil je natuurlijk dat je bezoekers ook iets gaan doen. Dat kan zijn hun attitude aanpassen, je bedrijf promoten, iets kopen, je content delen onder hun netwerk. Wat is je ‘Call to action’ of ‘CTA’?
De CTA is over het algemeen een tekstuele of visuele prikkel om een actie te ondernemen. Online zal de eerste actie meestal het klikken op een link zijn. De doelstelling hierachter kan divers zijn: een artikel lezen of delen, een website openen, een pagina afsluiten, een product in het winkelwagentje plaatsen, een e-mail versturen, etc. Hoe dan ook het zit hem vaak in een stukje content of product gecombineerd met een uitnodigende melding om daar iets mee te doen. In het meest optimale geval is je product of content zo goed, dat er geen CTA nodig is, dat je doelgroep vanzelf tot actie overgaat. Dit is bijvoorbeeld het geval bij virals.
Wat hierbij belangrijk is, is wat willen we weten van onze klanten? Welke gegevens willen we vastleggen? Wat wordt de inhoud van het klantprofiel?
Download mijn e-book, Klik hier om verder te gaan, Verzeker je plaats in onze training,...
Creëer het gevoel van iets exclusiefs weg te geven.
Maak of gebruik een afbeelding die de aandacht trekt. Neem een ontwerper onder de arm en scoor!
Wat vinden jullie hiervan? Wat is jouw mening? Hoe ga jij hier mee om?
Doe mee en win! Aarzel niet en schrijf je in! Laatste plaatsen beschikbaar! Mis deze kans niet!
Vraag vrienden, kennissen, familie om jouw CTA te analyseren
Wilt u een groot bereik opzetten door marketing op social media, dan is het belangrijk dat alles klopt. Uw social media profiel moet in orde zijn, uw producten moeten goed zijn en de voorraad moet altijd bijgewerkt zijn. Wanneer dit allemaal in orde is, kunt u verdere stappen ondernemen om het een echt groot succes te maken met dank aan Facebook, Instagram of Twitter.