Facebook advertentieaccount – hoe werkt dat precies?

webraket-facebookadvertenties-uitleg

Wanneer je een Facebookpagina voor je bedrijf hebt, wil dat nog niet zeggen dat je direct ook advertenties kunt maken. Daarvoor heb je namelijk een ander account nodig en dit heet een Facebook advertentieaccount. Je kunt ervoor kiezen om er meerdere aan te maken wanneer je voor verschillende pagina’s advertenties wilt kunnen maken en deze gescheiden wilt houden.

Het maken van een Facebook advertentieaccount

Heb je nog nooit een advertentie op Facebook geplaatst? Dan heb je ook geen advertentieaccount en wanneer je hiermee wilt beginnen, zal je eerst een advertentieaccount aan moeten maken om dit mogelijk te maken. Zorg ervoor dat je direct de nodige gegevens bij de hand hebt:

  • De manier waarop je wilt betalen
  • Jouw NAW-gegevens
  • De betalingsdrempel wanneer je die direct in wilt stellen (slim om te doen!)

De naam van het account wordt bepaald door Facebook zelf, maar dit kun je aanpassen. Dat is aan te raden wanneer je straks met meer mensen, bedrijven of accounts wilt gaan werken. Zo kun je namelijk net even wat makkelijker het overzicht bewaren. Dit is overigens bijzonder gemakkelijk. Ga naar advertentiebeheer en klik vervolgens rechts op ‘Instellingen advertentieaccount’. Je komt dan direct bij de accountgegevens en daar kun je de naam van het account gemakkelijk aanpassen.

Al eens een kijkje gaan nemen op de facebookpagina van Webraket? Dat kan hier!

Andere mensen het advertentieaccount laten gebruiken

Het is handig wanneer je een advertentieaccount hebt, maar wanneer je eenmaal een beetje groter wordt, is de kans groot dat je het niet meer in je eentje zal doen. Je zal een bureau inschakelen of een marketeer om ervoor te zorgen dat je nog meer bereik of meer ROI krijgt uit je campagnes en advertenties. Deze persoon moet dan wel toegang krijgen tot jouw advertentieaccount.

Dat is makkelijk te regelen in de instellingen, welke je onder de ‘Advertentieaccountrollen’ vindt bij Facebook. Je kunt kiezen voor analist, deze kan letterlijk alleen de advertenties bekijken. Kies je voor de rol van adverteerder, dan kan deze persoon ook advertenties aanmaken en aanpassen. Maak je iemand beheerder, dan kan deze persoon alles aanpassen wat nodig is, waaronder de instellingen en de manier waarop de betalingen gedaan worden.

De Facebook Pixel naam aanpassen

Wil je de naam van de Facebook pixel aanpassen, dan werkt dat op dezelfde manier als die ik je heb laten zien bij het aanpassen van de naam van het advertentieaccount. Je gaat naar de pixels en klikt op ‘Pixel bewerken’.

Hoeveel advertentieaccount kun je hebben?

Er is een groot verschil tussen hoeveel advertentieaccounts je kunt hebben en hoeveel account je kunt beheren. Je kunt namelijk eigenaar zijn van slechts één account, maar je kunt wel tot 25 advertentieaccounts beheren. Dat kan het geval zijn wanneer jij de campagnes en advertenties regelt voor andere bedrijven die jou toegang verleend hebben.

Wanneer je aan de max zit, kun je twee dingen doen. Je kunt Facebook support benaderen en vragen om de limiet op te heffen omdat je meer accounts moet kunnen beheren, bijvoorbeeld omdat je een campagnebureau hebt of omdat je marketeer bent. Je kunt er ook voor kiezen om een omweg te nemen. Door via de Facebook Business Manager accounts aan te maken, kun je drie verschillende advertentieaccounts aanmaken waarbij elk account een eigen limiet heeft.

Reacties
Share

Alain ademt het internet. Hij is steeds mee met de laatste nieuwtjes en gadgets en zorgt er voor dat uw bedrijf scoort binnen de digitale wereld. Alain heeft een grafische achtergrond en die komt hem goed van pas bij het onderscheiden tussen wat wel en wat niet aanslaat bij het grote publiek.

Aanbevolen Berichten