Facebook bloem emotie mysterie ontrafeld!

webraket-facebook-bloem-banner

Wat betekent die Facebook bloem nu eigenlijk?

Het is eigenlijk nog wel schattig.

Ongeveer een jaar geleden introduceerde Facebook voor het eerst de ‘bloem’-reactie als een tijdelijk iets. Er werd toen niet gecommuniceerd over de betekenis of over het feit of deze bloem al dan niet een vaste emotie/reactie ging worden voor berichten. Afgelopen weekend was ze er ineens opnieuw: de Facebook bloem!

webraket-facebook-bloem
Verschillende social media goeroes gingen aan het speculeren… kondigt Facebook op deze manier ieder jaar de zomer of lente aan? Is het een soort van throwback naar de flower power tijd? Vele ideeën werden geopperd, maar het bleef gokken.

webraket-facebook-bloem-mobielFacebook bloem mysterie ontrafeld!

Na een jaar gissen bracht Facebook afgelopen weekend aan het licht waar de bloemreactie voor bedoelt was. Moederdag werd afgelopen zondag 14 mei in meer dan 80 landen over de hele wereld gevierd. Dé ideale opportuniteit dacht Facebook om de Facebook bloem emotie/reactie van onder het stof te halen

‘Ter ere van Moederdag testen we de mogelijkheid voor gebruikers op een paar markten om een ​​bloemreactie te kunnen geven.’

Facebook kondigde aan dat de bloem reactie binnenkort na verdere evaluatie allicht permanent zou blijven om zo berichten te markeren vanuit een soort van dankbaarheidsgevoel. Dit zowel voor web als voor mobiele gebruikers.

Al eens een kijkje gaan nemen op de facebookpagina van Webraket? Dat kan hier!

Select testpubliek in België

Volgens social media experts zouden er zo’n 338.000 Belgische gebruikers uitgekozen zijn als testpubliek voor het geven van de Facebook bloem emotie/reactie. Als je weet dat België 6,2 miljoen gebruikers telt is de kans dus vrij klein dat jij afgelopen weekend gebruik kon maken van deze voorlopig tijdelijke reactie.
Ook ik behoorde jammer maar helaas niet tot dit select clubje en kon de Facebook bloem reactie niet gebruiken.

Ben jij fan of toch liever de gebruikelijke aantal emoties?

#tipsvanalain

Reacties
Share

Alain ademt het internet. Hij is steeds mee met de laatste nieuwtjes en gadgets en zorgt er voor dat uw bedrijf scoort binnen de digitale wereld. Alain heeft een grafische achtergrond en die komt hem goed van pas bij het onderscheiden tussen wat wel en wat niet aanslaat bij het grote publiek.

Aanbevolen Berichten