Een Facebookpagina voor je bedrijf aanmaken

webraket-facebookpagina-aanmaken

Facebookpagina aanmaken: ga voor groei!

Wil je je bedrijf laten groeien en wil je meer omzet of klanten creëren door Facebook te gebruiken? Dan moet je een fanpage op Facebook aanmaken, want daarmee ben je in staat om advertenties te maken, wat niet werkt via je eigen profiel.

Welk soort Facebookpagina heb je nodig?

Voor de mensen die al een account hebben op Facebook is het heel makkelijk om een pagina aan te maken voor het bedrijf. Er zijn direct al verschillende mogelijkheden waar je uit kunt kiezen:

  • Local Business or Place
  • Company, Organization or Institution
  • Brand or Product
  • Artist, Brand or Public Figure
  • Entertainment
  • Cause or Community

Wil je zeker weten dat je altijd gebruik kunt maken van de pagina en eigenaar zal blijven? Kies dan de laatste twee opties niet, Facebook zal de pagina’s overnemen op het moment dat deze een enorm bereik krijgen en aangezien dit in de voorwaarden staat, kun je nergens op terugvallen. Goed om te weten wanneer je een keuze moet maken!

Al eens een kijkje gaan nemen op de facebookpagina van Webraket? Dat kan hier!

Maak je een pagina aan voor een lokale onderneming, zoals een slagerij of een kruidenwinkel, of maak je de pagina voor een bezienswaardigheid zoals een plaatselijk monument, dan past de eerste optie bij je. Deze categorie maakt het mogelijk om gegevens te delen met de bezoekers, zoals de locatie, de prijzen en de sluitingstijden. Je klanten kunnen zich dan vast oriënteren om te bekijken of je een bezoekje waard bent.

webraket-facebook-pagina-aanmaken-categorieen
De categorieën onder de loep:

    • Company, Organization or Institution is voor de mensen die een pagina aan willen maken voor een bedrijf, instelling of een organisatie, zoals de naam van de categorie al deed vermoeden. Dit is handig voor de online ondernemers die geen vast adres hebben, of de ondernemingen die meerdere locaties hebben en vooral aan de naamsbekendheid en het bereik willen werken.
    • Wil je een bepaald merk of product onder de aandacht brengen, maar ben je niet de enige die het verkopen mag, omdat het bijvoorbeeld in de supermarkten ligt? Dan kies je voor de derde optie uit de lijst. Dit stelt je in staat om je merk of product naar voren te laten komen zonder dat hier direct een bedrijf aan verbonden moet zijn.
    • Artist, Brand or Public Figure is geschikt voor de mensen die artiest, muzikant of op een andere manier publieke figuren zijn. Handig wanneer je wat meer geboekt wilt worden.
    • Entertainment is voor de mensen die iets nieuws onder de aandacht willen brengen in het segment van het vermaak. Dat kan een nieuwe singel zijn, een nieuw boek, of een nieuw spel dat je ontwikkeld hebt.
    • Cause or Community is de categorie voor de mensen die een discussie willen openen, of een probleem aan willen kaarten in de maatschappij.
      Let op bij het kiezen van de categorieën Entertainment en de categorie Cause or Community, deze mag Facebook namelijk van je overnemen wanneer je groot wordt.

Het is goed om te weten dat het kiezen van een categorie nauwelijks invloed heeft op de zoekresultaten. Het zijn allemaal Facebookpagina’s die een bepaald doel hebben, met wat voordelen voor lokale bedrijven omdat je openingstijden aan kunt geven.

 

Reacties
Share

Alain ademt het internet. Hij is steeds mee met de laatste nieuwtjes en gadgets en zorgt er voor dat uw bedrijf scoort binnen de digitale wereld. Alain heeft een grafische achtergrond en die komt hem goed van pas bij het onderscheiden tussen wat wel en wat niet aanslaat bij het grote publiek.

Aanbevolen Berichten