FACEBOOK CAMPAGNE
onder de loep: Gouden Gids


Over hetBedrijf



De Gouden Gids verscheen in Nederland in 1965 voor het eerst bij uitgeverij Hiber als “Gele Gids”. Via de slagzin “Gele Gids … Gouden Gids!” werd de naam langzamerhand veranderd in “Gouden Gids”. De uitgever was Truvo Nederland BV.

Er waren 26 regionale gidsen, die gratis werden verspreid in de betreffende regio of stedelijke agglomeratie. De Gouden Gids was tot eind 2005 ook op cd-rom beschikbaar. Hij is op internet te raadplegen en via de SMS-service 5511. De bedrijven zijn verdeeld in ca. 1900 rubrieken.

Inhoud van de Gouden Gids:

  • plattegronden met straatnamenregister
  • de Gele Gids: alle bedrijven op rubriek gerangschikt
  • de Nationale Telefoongids (Witte Gids): alle bedrijven alfabetisch gerangschikt op regionaal niveau
  • Sinds 2004 kan men ook particuliere adressen en telefoonnummers in de Gouden Gids vinden. Dit wordt de ‘Nationale telefoongids’ genoemd. Deze is vanaf 2006 echter uitsluitend op internet blijven voortbestaan.

België
In België werd de Gouden Gids of Pages d’Or voor het eerst uitgegeven in 1969. De eerste gids verscheen eerst in Antwerpen en Luik. Een jaar later was de eerste cyclus rond en ontving elke telefoonabonnee zijn Gouden Gids en Witte Gids.

De Belgische gids wordt uitgegeven door Truvo Belgium Comm. V., dat vóór 2007 de naam Promedia droeg.

Grondige analyse


Voor een bedrijf dat beweert iets af te weten van social media kan je dit bericht moeilijk doordacht of succesvol noemen.

Akkoord, ze gebruiken felle kleuren (wat altijd een slimme zet is), maar daar stopt het dan ook. Opvallen is de boodschap, maar kiezen voor ondersneeuwde handschoenen doen mijn wenkbrauwen fronsen 😳.

Welke filosofie zit er achter dit bericht? Zonder duidelijke strategie mag je er zeker van zijn dat de interactie (ROI) gering zal zijn.

Staat uw bedrijf al op het grootste adressenplatform van België

Ik haalde het al aan op mijn introductie pagina:

Succes is groeien en stoefen is knoeien.

Arrogantie werkt niet op Facebook. Jezelf de beste, de grootste, de knapste noemen heeft eerder het omgekeerde effect.

Er van uit gaan dat je nog steeds de grootste bent anno 2017 betreffende adressen klopt mijn inziens ook niet meer. Vandaag de dag zoeken mensen geen adres meer via de traditionele wegen zoals De Gouden Gids. Mensen gebruiken Google om het adres van hun favoriete bakker of handige loodgieter op te zoeken.

Resultaat:

  • 👍 34 likes
  • 🔗 1 keer gedeeld
  • 🗣️3 reacties

webraket-social-media-campagne-gouden-gids-bericht

Klik op screenshot om een groter voorbeeld te zien.




U wil ook een campagne opstarten?

In gesprekken met klanten komt vaak de vraag naar boven waarom je überhaupt op social media zou willen inzetten.
Een vaak gebruikt ‘excuus’ is “omdat iedereen er mee bezig is”.

Is dit het geval, stop dan nu!
Het inzetten op social media zonder duidelijke richting resulteert in geklungel en kan meer schade berokkenen dan waarde leveren.

Laat het over aan Alain van webraket.
Hij weet precies wat wel en niet werkt op de social media.




Wat onzeKlanten zeggen


Wilt u een groot bereik opzetten door marketing op social media, dan is het belangrijk dat alles klopt. Uw social media profiel moet in orde zijn, uw producten moeten goed zijn en de voorraad moet altijd bijgewerkt zijn. Wanneer dit allemaal in orde is, kunt u verdere stappen ondernemen om het een echt groot succes te maken met dank aan Facebook, Instagram of Twitter.


  • Het aantal volgers op onze sociale media kanalen ging naar omhoog dankzij Alain. Nog belangrijk! Ook onze bestellingen via de webshop schoten de hoogte in!

    Ken Van Wauwe
    Ken Van Wauwe
    Eigenaar Pomade Winkel België
  • Het is een plezier om met Alain samen te werken. Zijn kennis van social media is een belangrijke aanwinst bij het verbeteren van mijn online aanwezigheid. Excellente service, vanaf het begin!

    Tessa Rossel
    Tessa Rossel
    Blogger & Eigenares Anverelle.com


Start uwCampagne vandaag!


Uw naam*

Uw telefoonnummer*

Uw E-mail*

Uw website

Hoe kan ik u helpen?

Wat is uw doel?