FACEBOOK CAMPAGNE
onder de loep: Jameson


Over hetBedrijf

webraket-social-media-campagne-jameson-logo


Jameson is een Ierse whiskey. Het bedrijf werd in 1780 in Dublin opgericht door John Jameson. In 1966 ontstond de Irish Distillers Group door een samenwerkingsverband tussen Cork Distillers, Jameson and John Powers. De distilleerderij in Middleton produceert de meeste Ierse whiskey. Jameson is de best verkochte Ierse whiskey ter wereld.

Het merk Jameson is in handen van het Franse Pernod Ricard.

Grondige analyse


Jameson Irish Whiskey België heeft een weloverwogen social media strategie. Ze maken gepast gebruik van het Pareto-principe en dat loont! We bekijken enkele berichten even van nader bij.

Sport en alcohol is altijd een geslaagde combinatie en dat weet Jameson maar al te goed! Een unieke kicker met een ondergrond van whiskey en enkele leuke kiekjes in de typische donkere huisstijl van Jameson. Less is more. Meer is er dan ook niet nodig om de like-motor op gang te brengen.

Jameson spreekt op deze manier verschillende categorieën van gebruikers aan:

  • Voetbal/sportliefhebbers
  • Gebruikers die professioneel of recreatief kickeren
  • Kunstliefhebbers
  • Houtbewerkers

Na het trekken van de aandacht met deze foto’s vraagt Jameson ook nog om actie te ondernemen. Ze spelen op het gevoel en spreken de competitiedrang in de mens aan. ‘Tag iemand die jij zou inmaken in kicker’

Door het taggen vergoot Jameson gratis het bereik van hun bericht.

Ook winnen ze de sympathie van de gebruiker door mee te geven dat kickeren hun favoriete sport is.

Het ☸️ wieltje van de instellingen verraad een wijziging in het doelpubliek. Zonder seksistisch te willen zijn, is de kans dat Jameson zich hier richt op mannen tussen de 18-35 vrij groot.

De uiteindelijk resultaten van dit bericht is:

  • ? 433 likes
  • ? 19 keer gedeeld
  • ?️ 212 reacties

 


Jameson-social-media-campagne

Klik op het screenshot van de campagne om een groter voorbeeld te zien.




U wilt ook een campagne opstarten?

In gesprekken met klanten komt vaak de vraag naar boven waarom je überhaupt op social media zou willen inzetten.
Een vaak gebruikt ‘excuus’ is “omdat iedereen er mee bezig is”.

Is dit het geval, stop dan nu!
Het inzetten op social media zonder duidelijke richting resulteert in geklungel en kan meer schade berokkenen dan waarde leveren.

Laat het over aan Alain van webraket.
Hij weet precies wat wel en niet werkt op de social media.




Wat onzeKlanten zeggen


Wilt u een groot bereik opzetten door marketing op social media, dan is het belangrijk dat alles klopt. Uw social media profiel moet in orde zijn, uw producten moeten goed zijn en de voorraad moet altijd bijgewerkt zijn. Wanneer dit allemaal in orde is, kunt u verdere stappen ondernemen om het een echt groot succes te maken met dank aan Facebook, Instagram of Twitter.


  • Het aantal volgers op onze sociale media kanalen ging naar omhoog dankzij Alain. Nog belangrijk! Ook onze bestellingen via de webshop schoten de hoogte in!

    Ken Van Wauwe
    Ken Van Wauwe
    Eigenaar Pomade Winkel België
  • Het is een plezier om met Alain samen te werken. Zijn kennis van social media is een belangrijke aanwinst bij het verbeteren van mijn online aanwezigheid. Excellente service, vanaf het begin!

    Tessa Rossel
    Tessa Rossel
    Blogger & Eigenares Anverelle.com


Start uwCampagne vandaag!


Uw naam*

Uw telefoonnummer*

Uw E-mail*

Uw website

Hoe kan ik u helpen?

Wat is uw doel?