Pagina statistieken op Facebook: Welk bericht werkt het best?

webraket-facebook-statistieken

Onder de ondernemers is het tegenwoordig normaal om een Facebookpagina te hebben, maar niet alle mensen zijn er even actief mee bezig. De meeste ondernemers willen graag meer resultaten behalen door de social media te gebruiken. Ben jij ook iemand die meer wil doen met Facebook, dan zijn de Facebookpagina statistieken het perfecte punt om te beginnen!

Wanneer je op zoek gaat naar de gegevens, kom je eerst op een pagina waar een compleet overzicht te vinden is. Hier vind je de nieuwe likes en het bereik van de berichten die je geplaatst hebt. Ook vind je alle activiteiten rond de berichten op je pagina – zodat je direct een overzicht hebt van alle gebeurtenissen van de afgelopen week.

Al eens een kijkje gaan nemen op de facebookpagina van Webraket? Dat kan hier!

Verder dan die week komt de pagina ook niet. Wil je meer informatie hebben, dan kun je links de periode aangeven die je wilt bekijken zodat je het overzicht krijgt waar je naar op zoek was. Alles wat te maken heeft met jouw pagina en het aantal volgers vind je direct in het overzicht terug.

Zo kun je direct zien hoeveel mensen je berichten gezien hebben en hoeveel mensen hier ook daadwerkelijk iets mee gedaan hebben. Zo weet je direct hoe het met je volgers is.

Een van de meest interessante gedeeltes op de pagina, is het bereik van de berichten op de pagina. Hier kun je zien welk bereik betaald is, en welk gedeelte je bereikt hebt zonder te betalen, het zogeheten ‘organische’ bereik. In dit overzicht kun je ook zien welk bericht het meeste bereik gehad heeft en dit is iets waar je in de toekomst op in kunt spelen.

Meer organisch bereik met jouw facebook pagina? Lees dan zeker het blogbericht van vorige week!

Facebook biedt de mogelijkheid om tabbladen aan te maken op je pagina. Ook hiervan kun je de gegevens in het overzicht zien, maar bij veel mensen blijkt dat deze tabs niet het nut of bereik hebben waarop gehoopt werd.

Mensen bereiken op Facebook

Je kunt ervoor kiezen om je berichten te plaatsen wanneer je zin en tijd hebt, maar dat is niet hoe je de meeste mensen op Facebook bereikt. Om het bereik zo groot mogelijk te krijgen, zal je een bericht moeten plaatsen op het moment dat jouw doelgroep online is. Ook dit is te zien in de statistieken van je pagina!

Bij de tijden kun je zien wat het bereik is en welk bericht goed gescoord heeft. Handig, want dat zijn de dingen waar je echt iets mee kunt wanneer je meer resultaten wilt halen uit jouw activiteiten op de social media!

Werk je regelmatig met filmpjes op je pagina? Dan is het goed om hier ook eens naar te kijken. Je kunt in de statistieken zien hoeveel mensen meer dan een halve minuut kijken en je kunt per video zien wanneer mensen stoppen met kijken. Kun je achterhalen wat het patroon is, dan kun je hier ook op inspelen bij het maken van de volgende video.

Jouw doelgroep bereiken

Resultaten behalen met een Facebookpagina begint met het afbakenen van je doelgroep. Dit is iets waar Facebook je bij helpt, want in de statistieken kun je precies zien hoe je fans opgebouwd zijn. Zo zie je direct hoeveel procent mannelijk of vrouwelijk is, en in welke stad zij wonen, plus de leeftijd. Aan de hand van deze gegevens kun je herleiden welke groep je bereikt en welke mensen daarmee in je doelgroep zouden moeten vallen.

Gebruik in ieder geval de statistieken die Facebook voor je klaar heeft staan. Het zijn handige hulpmiddelen om direct meer uit de social media te halen en dat betekent meer omzet voor jouw bedrijf en meer organische resultaten wanneer je het goed aanpakt. Bekijk vooral welke van de berichten het beste scoren. Dit is iets waar je op in kunt springen in de toekomst. Bekijk ook welke berichten slecht scoren en zorg dat dit niet weer gebeurt, zo houd je de fans tevreden.

#tipsvanalain

Reacties
Share

Alain ademt het internet. Hij is steeds mee met de laatste nieuwtjes en gadgets en zorgt er voor dat uw bedrijf scoort binnen de digitale wereld. Alain heeft een grafische achtergrond en die komt hem goed van pas bij het onderscheiden tussen wat wel en wat niet aanslaat bij het grote publiek.

Aanbevolen Berichten