Tips om succesvol een blog te schrijven

schrijfinspiratie-voor-bloggers

Des te meer je blogt, des te meer ideeën je krijgt. Alles wat je doet, elk gesprek dat je voert, elk boek, artikel of post die je leest wordt voer voor je eigen blog posts.

Schrijf meerdere blog posts tegelijkertijd

Veel bloggers gebruiken deze time management strategie. Wellicht heb je maar één uur per week ter beschikking om je te richten op je WebBlog. Als dat het geval is, pak dan je laptop en zoek een rustige plek op om een aantal blog posts in één keer te schrijven.

Je kunt de posts klaarzetten om te publiceren op het moment dat jij wil. De meeste WebBlog software heeft faciliteiten om je blog posts te agenderen.

blog-blogletters

Ga op zoek naar gastbloggers die je kunnen helpen met de content

Als je toch momenten hebt waarbij je tijd tekort komt, zoek dan hulp. Afhankelijk van het doel van je WebBlog is het wellicht een goed idee om de stem van anderen in je vakgebied toe te voegen aan je WebBlog . Wellicht kun je één keer per maand ruimte geven aan anderen, mensen uit je team, je leveranciers, je collega’s en de experts en visionairs uit je vakgebied.

Interview experts

Een andere mooie manier om snel content te creëren is het houden van interviews. Dit kan een wekelijks of maandelijks item op je redactionele kalender zijn.

Identificeer 12 tot 20 leiders uit je branche, die een boek geschreven hebben over je onderwerp(en). Bereid een interview voor met 5 tot 7 vragen en nodig hen uit om te reageren, daarna publiceer je het interview op je WebBlog . Niet iedereen zal de tijd nemen om te reageren, maar een aantal onder hen zal dat zeker doen.

Vertel hen wat het voor hun kan betekenen… Exposure binnen jouw doelgroep en links naar hun eigen weblog of boek. Ik ken bijna geen auteurs die niet meer lezers en zichtbaarheid willen voor hun boek!

“What’s in it for you?”
Content die je niet hoeft te creëren, die jou positioneert als een geloofwaardige expert en een betrouwbare filter voor de beste informatie voor jouw lezers.

Vergeet niet om de interview posts op te nemen in je kalender – of het nu wekelijks of maandelijks is, afhankelijk van het schema dat je hebt gemaakt.

Dit model is een voorbeeld dat wel of niet werkt voor jouw bedrijf en schema. Je zult zelf een schema moeten ontwikkelen dat bij jou past, zodat je actief een dynamische WebBlog kunt onderhouden.

Twee tot drie keer per week posten op je WebBlog houdt het fris en relevant. Investeren in een paar uren per week om content te creëren die 24/7 voor jou werkt betaald zich terug in meer verkeer, meer leads en meer kansen voor je bedrijf.

blog trek de lijn

Waar trek je de lijn?

Mensen waarderen gratis content en informatie. Voor bedrijven is het echter vaak veel minder logisch om informatie gratis weg te geven. Dat geldt ook voor content. Dit laatste moet immers geproduceerd worden. Dat kost dus tijd, energie en geld. Het is daarom van belang om voor jezelf een lijn te trekken. Bepaal wat je bereid bent geheel belangeloos weg te geven en waarvoor je toch een bepaalde tegenprestatie verwacht.

Je kunt bijvoorbeeld een rapport of white paper ter beschikking stellen aan mensen die daarvoor hun gegevens willen achterlaten. Als je mij een vraag stelt en ik kan deze binnen het uur beantwoorden, breng ik niets in rekening. Duurt het langer dan een uur, krijg je dit van me te horen en wat de daaraan verbondenkosten. Je zult vast begrijpen dat ik een aantal mensen in mijn netwerk heb die zeer bedreven zijn in het stellen van “korte” vragen…

Welke keuze je ook maakt, zorg er in ieder geval voor dat de content die je aanbiedt relevant is en toegevoegde waarde heeft. De content moet sterk genoeg zijn om de potentiële klant ervan te overtuigen dat jij de oplossing hebt voor zijn probleem.

Delen, delen, delen, delen

Deel je kennis en informatie. Doe dit via de Social Media. Als jij relevante content hebt met toegevoegde waarde, dan zul je merken dat jouw netwerk dit ook weer deelt met hun netwerk. Zo creëer je een groot bereik.

Verdiepen? Lees onze pagina over het blogplan

Reacties
Share

Alain ademt het internet. Hij is steeds mee met de laatste nieuwtjes en gadgets en zorgt er voor dat uw bedrijf scoort binnen de digitale wereld. Alain heeft een grafische achtergrond en die komt hem goed van pas bij het onderscheiden tussen wat wel en wat niet aanslaat bij het grote publiek.

Aanbevolen Berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *